۱۸ نکته پنهان در تب موتور جستجوی گوگل

۱۸ نکته پنهان در تب موتور جستجوی گوگل

شرکت گوگل به طور ترسناکی بزرگ و گسترده شده و اطلاعاتی که واسه هر جستجو به کاربران ارائه می کنه حیرت انگیزه. خیلی از ما واسه انجام کارای خود، به این موتور جستجو نیاز داریم که همین مسئله رشد در حال افزایش اونو نشون میده.

موتور جستجوی گوگل، خیلی از ترفندا رو درون خود جای داده و تازگیا هم موارد بیشتری به اونا اضافه کرده. اگه شما با این نکات آشنا نیستین، می تونین با خوندن این مقاله، اطلاعات کافی در این مورد رو به دست بیارین.

در اولین قدم، جدید ترین ترفند اضافه شده رو بررسی می کنیم.
اگه واژه «بازی یه نفره» (solitaire) رو جستجو کنین، یکی از بازیای قدیمی کارتی واسه شما نمایان می شه.
این نسخه، نسخه استاندارد بازی بوده و علاقه مندان باید به اون اکتفا کنن.

با تایپ عبارت «tic tac toe» در گوگل، بازی معروف دوز واسه شما نمایان می شه (اگه به فارسی هم عبارت «بازی دوز» رو جستجو کنین، یافته های مشابه میشه). بعد می تونین با خود گوگل و یا یکی از دوستانتون، این بازی رو انجام بدین.

اگه می خواین تصمیم مهمی بگیرین، گوگل می تونه به شما کمک کنه.
با جستجوی عبارت «flip a coin» در گوگل، سکه ای واسه شیر یا خط انداختن ظاهر می شه.

با تایپ عبارت «انداختن تاس» (roll a die) می تونین این بازی رو به صورت آنلاین انجام داده و شانس خود رو امتحان کنین.

جستجوی عبارت «askew» (کَج) صفحه رو کمی می چرخونه.

اگه عبارت «anagram» رو جستجو کنین، گوگل کلمه «nag a ram» رو به شما پیشنهاد میده.

تایپ عبارت «recursion» یافته های جالبی در بر داره.
بعد از جستجوی این کلمه، گوگل بازم همون کلمه رو پیشنهاد میده. اگه بارها هم روی این عبارت کلیک کنین، بازم نتیجه همون میشه.
 

اگه عبارت «what sound does a dog make» رو جستجو کنین، افکتای صوتی جالبی براتون آورده می شه.

صدای حیوانات دیگه هم در گوگل هست.

کودکان می تونن با به کار گیری این ترفند حسابی سرگرم شن.

اگه کنجکاوین، می تونین با جستجوی عبارت «fun facts» یا «i’m feeling curious»، جواب سوالات زیادی رو پیدا کنین.

جستجوی عبارت «google in 1998» ظاهر این موتور جستجو رو تغییر داده و اونو مثل ده های قبل می کنه.

مقاله دیگر :   از بازاریابی شبکه ای تا فیشینگ سرشماری اینترنتی

با جستجوی عبارت «the answer to life, the universe, and everything»، ماشین حسابی رو مشاهده می کنین که در اون عدد ۴۲ نوشته شده که با کتاب «راهنمایی واسه سفر به کهکشون» نوشته «داگلاس آدامز» (Douglas Adams) ربط داره.

به نظر می رسه این نکته از ترفندای دیگه کمی عجیب تر باشه. با جستجوی عبارت «conway’s game of life»، انیمیشنی دیجیتالی سمت چپ صفحه ظاهر می شه که مرجعی واسه «ماشین خورشیدی» (cellular automaton) اختراع شده در سال ۱۹۷۰ میلادی هستش.

گیمرای چندانی در تیم جستجوی گوگل وجود ندارن. مثلا، عبارت «super mario bros» رو جستجو کنین. بعد می بینین که گوگل بخشایی از این بازی رو به شما نشون میده. اگه روی یکی از اونا کلیک کنین، همون صدای سکه که در بازی وجود داشت رو خواهید شنید.

جستجوی عبارت «zerg rush» باعث می شه تا چند حرف «O» در صفحه ظاهر گردند و روی یافتهاتون حرکت کنن. دلیل این موضوع، یه جور حمله در بازی «StarCraft» است که شخصیت «زِرگ» در اون نقش داشته.

این ترفند واسه افراد عاشق نینتندو مناسب به نظر می رسه. جستجوی عبارت «do a barrel roll»، صفحه مرورگر شما رو به صورت ۳۶۰ درجه می چرخونه. عبارت «z or r twice» هم همین کار رو واسه شما انجام میده.

با جستجوی عبارت «pacman»، می تونین بازی لوگوی گوگل که به مناسبت ۳۰ امین سالروز تاسیس این موتور جستجو ارائه شده بود رو اجرا کنین.

به قسمت جستجوی عکسای گوگل رفته و عبارت «atari breakout» رو جستجو کنین. می بینین که بازی مشهور آتاری واسه شما اجرا می شه.

اگه عبارت «Kevin Bacon bacon number» رو جستجو کنین، گوگل فرق میون این بازیگر و ستاره فیلم «مرد نامرئی» رو به شما میگه.