گشتی نفس گیر در دهکده حیوانات «نفیسه روشن»

گشتی نفس گیر در دهکده حیوانات «نفیسه روشن»

ترس از حیوانات (اهلی یا غیر اهلی) واسه آدمایی که در محیطای شهری زندگی کردن و رابطه اونا با طبیعت و زیستگاهای حیوانات در طول هفته بسیار کمه،‌ همیشه وجود داشته و مخصوص همه جوامعه. شاید شمام در طول روز، بانوان و آقایانی رو مشاهده می کنین که از دیدن گربه یا سوسک یا مارمولک، دچار وحشت شده و شما از وحشت عجیب اونا، متعجب میشین.

ترس، فاکتوری طبیعی در زندگی انسانه و اگه این ترس، از حالت میونه روی خارج شه و مانع از تقویت بعضی از مهارتای رابطه اجتماعی ما در زندگی شه، یه نوع مریضی میشه که باید واسه درمان اون دست به کار شد.
بعضیا، حتی از دست زدن به حیوانات اهلی مانند اسب و گاو و بزغاله هم می ترسن و از اون، به عنوان یکی از نشدنی ترین کارای زندگی خود نام می برن.

اما خوب،‌ در مقابل آدمایی هم هستن که بر ترس پیروز شده و با آموزشای جور واجور، تونسته ان با حیوانات، حس خوبی برقرار کرده و از تعامل با اونا به عنوان قسمتی لذت بخش در زندگی روزمره یاد کنن. واسه آدمایی که عاشق حیوانات هستن، حیوان وحشی و اهلی فرقی نداره. اونا، به مخلوقات خدا عشق می ورزند و واسه حفاظت و نگهداری شون، تلاش می کنن.

در ایران، بر خلاف تصور عموم که زنان رو نسبت به حیوانات، ترسو تر از مردان می دونن، زنائی داریم که حتی در همراهی با حیوانات نه فقط پیشگام بوده، بلکه در این مورد، نام آور و تاریخ ساز شدن. مانند که اولین پرورش دهنده کروکودیل در ایران و خاورمیانه س.

علاوه بر ایشون، کس دیگه ای که واقعا عاشق حیواناته و براش خروس با ببر و مار سمی، فرق زیادی نداره، نفیسه روشن، هنرپیشه معروف تهرانی بوده که به واسطه تصاویر مختلفی که از دهکده حیواناتش و زندگی صلح آمیز با اونا در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، یکی از پر مخاطب ترین سلبریتیای ایرونی در شبکه های اجتماعی هستش.

گزارش امروز ما، شما رو با یکی از پردل و جربزه ترین هنرپیشهای زن سینما و تلویزیون ایران آشنا می کنه.
کسی که سلفی با ببر و بازی با جغد و به گردن انداختن مار سمی، عادی ترین کارهاییست که در طول ماه انجام میده.

با ما در این گزارش نفس گیر با نفیسه همراه باشین و قبل از اون، ویدیو ۳۰ ثانیه ای رو که یه ببر بنگال در آغوش نفیسه س رو ببینین.

این ویدیو، واقعیه.

نفیسه روشن کیست؟

به قول احسان علیخانی، قهرمون قصه امروز ما، دختر جوانیست که نه به واسطه سلفی با ببر، بلکه بخاطر نقش آفرینی در فیلما و سریالای جورواجور تو یه دهه گذشته، به باشگاه سلبریتیای جوون ایرونی وارد شد.
نفیسه روشن، متولد اردیبهشت ۱۳۶۱ در محله باغ صبا در خیابون شریعتی تهرانه. اون چند سال پیش با یه خلبان ازدواج کرد و حالا، علاوه بر سلفی در قفس حیوانات، سلفی در کابین هواپیما هم به جمع لوکیشنای خودنگاره ایشون اضافه شده.

نفیسه روشن، از جمله نترس ترین هنرپیشهای زن سینما و تلویزیون ایرانه که با اینکه نه بدل کاره و نه در مورد حیوانات تخصص و فعالیت حرفه ای داشته، اما عشق واقعی به اونا دلیل شده تا در مزرعه خانوادگی، با حیوانات اهلی و وحشی همراه شده و با اونا زندگی کنه.

البته نفیسه، یه سوارکار حرفه ای و حامی حیوانات بوده و در این مورد، در کمپای پشتیبانی از حیوانات بسیار فعالیت داشته.

ایشون با اینکه مدرک کارشناسی فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی داره و میخواس با گذروندن دوره وکالت، یکی از وکلای تهرانی شه، اما عشق به هنر و هنرمندی دلیل شد تا ایشون، عطای حقوق و وکالت و حقوقای آنچنانی و پرونده های پر فراز و نشیب اش رو به لقایش ببخشد و خاک صحنه رو ترجیح بده.

اون از مجموعه تلویزیونی کمکم کن به کارگردانی قاسم جعفری در پاییز ۸۱ به رسانه ملی اومد و ظرف یه دهه گذشته، در ۱۶ سریال تلویزیونی اجرای نقش کرده. ساختمون ۸۵ مهدی فخیم زاده، دارا و ندار ده نمکی، پنج کیلومتر تا بهشت علیرضا افخمی، وقتی واسه عاشقی محمد حسین لطیفی و برابر با اصل جلال الدین دری، ۵ کار جدیدیست که از خانوم روشن در یاد داریم.

این ۵ سریال در فاصله سالهای ۸۹ تا ۹۳، در شبکه های جور واجور سیما با حضور ایشون به نمایش در اومد. البته، قدیمیا، بازی اونو در سریال معروف و پر بیننده روزگار نزدیک کیانوش عیاری که در پاییز ۸۳ به تلویزیون اومد هم به یاد دارن.

ایشون تا کنون در ۴ فیلم سینمایی اجرای نقش کرده که: چک به کارگردانی کاظم راست گفتار، آدما اثر محسن توکلی، مادر زن سلام خسرو ملکان و شاخه گلی واسه عروس قدرت الله میرزایی از اون جمله س. در چند سال گذشته به جز سریال تهران دریست سپهر محمدی که در شبکه خونگی به نمایش دراومده، کار جدیدی از ایشون مشاهده نکردیم.

خبر جدید از این هنرپیشه عاشق حیوانات اون که قراره اولین تجربه تئاتری اون در تالار سنگلج، بزودی روی صحنه بره.

البته باید اضافه کنیم که نفیسه روشن، فقط عاشق حیوانات نیس.
اون به فرهنگ ایران هم عشق می ورزد و از مد و لباس خود هم، واسه بیان این علاقه استفاده می کنه.
تازگیاً ،طرح مانتو ایشون که با طرح برح آزادی (نماد تهران) جلب توجه کرد،  درخشش رسانه ای زیادی در کشور به همراه آورد.

به چه دلیل نفیسه روشن عاشق حیوانات شد؟

شاید واسه خیلیا که تصاویر نفیسه روشن رو در سایتای و شبکه های اجتماعی مشاهده می کنن، این سوال براشون پیش بیاد که به چه دلیل اون، تا این اندازه عاشق حیوانات شد و چه شد که اون خیلی راحت می تونه یه ببر رو بغل کرده و با جغد سلفی بگیره و عین یه ریسمون، با ماری سمی مشغول بازی شه.

اون قبلا در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر، جواب این سوال رو داد. ایشون عقیده داره:

علاقه به حیوانات به زمان کودکی من برمیگرده. پدر من اون زمان نظامی بود و دوران جنگ مأموریت پیدا کرد که به بوشهر بره. من اون زمان یه ساله بودم و به همراه خونواده با پدر به پایگاه هوایی بوشهر رفتیم و تا ۵ سالگی از سال ۶۳ تا سال ۶۸ اونجا بودیم.

من اونجا به موجودات دور وبر م عادت کردم هر گاه که از منزل بیرون می اومدم حیوانات مختلفی از جمله روباه، سمور، جغد، مار، عقرب، رتیل و… می دیدم. اون زمان مادرم همیشه به من پیشنهاد می کرد که نکنه حیوونی رو که می بینم آزار دهم، سنگ بزنم یا بکشم و اینطوری به این موجودات زنده عادت کرده بودم.

خانوم روشن درباره مواجه شدن با مارمولک هم حرف جالبی می زنه:

– اتفاقا مارمولک ترس نداره. خاطرم هست یه روز در لوکیشن یکی از فیلما یه مارمولک وارد صحنه شد و همه از ترس فرار کردن، اما من این مارمولک رو گرفتم و در کوچه رها کردم.

یکی از کارای به درد بخور همین رهاسازیه. وقتی شما حیوونی رو می کشید حق یه زندگی رو می گیرین. از طرف دیگه کمک به حیوانات باعث پیش اومدن اتقاقات خوب می شه، من یه بار ساعت سه بامداد از پنجره منزل سگ کوچیکی رو دیدم که وسط خیابون بود. اونو نجات داده و کمی غذا دادم و صبح به یه پناهگاه تحویل دادم و درست همون روز یه قرارداد کاری خوب بستم.

نفیسه روشن به عنوان حامی جدی حیوانات، نظر خیلی مهمی درباره اونا داره که قابل تامله:

اگه ما اعتماد پیدا کنیم که هر چی رو که خدا خلق کرده به نفع هستی حساب می شه خیلی راحت به خود اجازه نمی دیم که یه حیوان رو بکشیم. شاید یکی از اتفاقات بد این روزا اینه که بچهامون همه آپارتمانی شدن. اونا دیگه مرغ طبیعی نمی بینن، لونه گنجشک، کبوتر و… نمی بینن و این حیوانات براشون قابل لمس نیستن.

به خاطر همین حس عاطفی اونا نسبت به این موجودات بسته می شه.
ما در جامعه امروز از طبیعت دور هستیم و به سمت برج سازی نزدیک میشیم، همینا باعث شده که از حیوانات هم دور شیم.

اینستاگردی با نفیسه روشن

نفیسه روشن، به واسطه تصاویر نفس گیری که از همزیستی صلح آمیزش در سالای گذشته با حیوانات وحشی گرفته و در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، با استقبال گسترده هنردوستان و هم اینکه عاشقان حیوانات به خصوص کاربران جامعه مجازی ایران روبرو شد.

اینستاگرام ایشون حالا با ۸۴ پستی که منتشر کرده، بیشتر از ۱.۷ میلیون مخاطب داره و در فهرست ۱۰۰ صفحه پر بیننده سلبریتیای ایرونی در شبکه محبوب اینستاگرامه. اون تنها ۶ صفحه رو فالو کرده که همه، صفحه هوادارانش هستش.

بعضی از پستای نفیسه، به فعالیتای روزمره و تعاملاتش با هنرمندان و شخصیتای جور واجور فرهنگی و هنری مربوطه و خوب البته، بعضی از اونا هم به عشقش به حیواناتی که داره.

اون اینستا نوشته های زیر درباره حیوانات رو داره:

«حیوانات عموماً خوشحال تر از آدما هستن چون از چیزی که بقیه درباره اونا می گن و فکر می کنن، به طور کاملً ناآگاه هستن.»

در جایی دیگه، با منتشر کردن تصویر اسب سواریش می نویسه:

«ﮔﺮ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﯼ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ،

ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﻋﺸﻘﺖ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﻨﺪ… ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺖ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ،

مقاله دیگر :   ۱۸ نکته پنهان در تب موتور جستجوی گوگل