اگر هر روز عسل بخورید چه اتفاقی در بدن شما روی خواهد داد؟

اگر هر روز عسل بخورید چه اتفاقی در بدن شما روی خواهد داد؟

عسل پر از خواص و مواد مغذیه و همه اونو به عنوان یه ماده جادویی واسه سلامت می‌شناسیم.

عسل شامل آنتی‌اکسیدانه، از این رو مصرف اون واسه سلامت قلب و عروق خوبه. این ماده شیرین طبیعی به سلامت پوست کمک می‌کنه و ضد پیریه. در قدیم هر دارویی رو با عسل مخلوط می‌کردن، چون خاصیت بهبود بخشی داروها رو چند برابر می‌کرده و امروزه هم از اون در خیلی از اجناس آرایشی و بهداشتی استفاده می کنن.

با این توصیحات، در ادامه این مطلب به شما میگیم که اگه هر روز عسل بخورین، چه تغییراتی در بدنتون روی میده. تا انتهای مطلب همراهمون باشین.

شفاف شدن پوست

 

 

عسل یه آنتی‌اکسیدان طبیعیه که با مصرف درست و به‌اندازه‌ی اون می‌تونید به پاکسازی بدن از سموم بپردازید. هم اینکه، خاصیت آنتی‌باکتریال عسل به بهتر شدن پوست و شفاف و روشن شدن اون کمک زیادی می‌کنه.

 

از دست دادن وزن اضافه

 

اگه دنبال رژیم غذای لاغری باشین، دکتر متخصص تغذیه، شما رو از مصرف شکلای جور واجور قندها و شیرینی‌ها به غیر از عسل منع می‌کنه. به این خاطر که شیرینی عسل با بقیه شیرین‌کننده‌ها فرق داره.
این ماده غذایی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شه و در نتیجه به کاهش وزن کمک زیادی می کنه.

کم شدن اندازه کلسترول خون

عسل کلا هیچ کلسترولی نداره. عوضش از مواد و ویتامین‌هایی تشکیل شده که دلیل کم شدن اندازه کلسترول می‌شن. مصرف روزانه عسل روی اندازه آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن اثر میذاره و با کلسترول اضافه مقابله می‌کنه.

تقویت قلب

تحقیقات علمی نشون داده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل از باریک و نازک شدن شریان‌ها جلوگیری می‌کنه. باریک و تنگ شدن رگ‌ها در اعضای جور واجور بدن ممکنه فرد رو با ایست قلبی، نابودی حافظه یا سردرد مواجه کنه.

بهبود حافظه

تحقیقات دیگری هم ثابت کرده‌ان که عسل خاصیت ضد استرس داره و می‌تونه با بازسازی سیستم دفاعی آنتی‌اکسیدان سلولی به بهتر شدن هر چی بهتر حافظه بپردازه.

هم اینکه، کلسیم موجود در عسل هم به‌راحتی جذب مغز می‌شه و در نتیجه روی حافظه هم اثرات مثبت می‌گذارد.

مقاله دیگر :   گشتی نفس گیر در دهکده حیوانات «نفیسه روشن»

خواب راحت

قند موجود در عسل دلیل افزایش انسولین خون می‌شه. در نتیجه این، سروتونین تولید می‌شه، این هورمون به ملاتونین تبدیل شده و خواب راحتی رو واسه فرد به ارمغان میاره.

 

سلامت معده

 

عسل یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعیه. بعضی از کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنن هر روز یه قاشق عسل رو با معده خالی بخورین. این ماده طبیعی خوشمزه با شکلای جور واجور مشکلات مربوط به گوارش مقابله می‌کنه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، هنگام رسیدن عسل به معده، این ماده همه آلودگی‌ها و میکروب‌های غشای مخاطی رو از بین می‌برد.

 

آرامبخش اعصاب

 

شاید عجیب باشه اما عسل اعصاب رو آروم کرده و خستگی رو از بین می‌برد. این ماده خیلی سریع جذب خون می‌شه و در نتیجه می‌تونه در سریع‌ترین زمان به رفع مشکلات روانی بپردازه.

روش درست کردن معجون سیر و عسل

وقتی این دو ماده طبیعی با هم ترکیب می‌شن، معجونی فوق‌العاده عالی واسه سلامت هر چی بیشتر بدن می‌سازند. واسه جفت و جور این معجون به روش زیر عمل کنین:

 

    • ۳ تا ۴ حبه سیر

 

  • ۱ پیمانه عسل طبیعی

 

  • ۱ شیشه کوچیک و تمیز

 

سیره ها رو پوست‌کنده و خرد کنین. بعد درون شیشه بریزین. عسل رو روی اون ریخته. حباب‌های هوا رو خارج کنین. در شیشه رو ببندین و چندین روز اونو کنار بذارین.

بعد، هر روز یه قاشق چایخوری از این معجون رو با ناشتا و با معده خالی بخورین. پس از یه مدت معجزه این معجون رو حس می کنین.