آن «فیلم» را فراموش کن

آن «فیلم» را فراموش کن

در میدون سینما فیلمایی هست که کارگردانان و جفت و جور کننده هاش پس ازساخت دوست ندارن از اون هابه عنوان یه تجربه خوش یاد کنن و ازساخت اون هااظهار نارضایتی می کنن .حتی بعضی از اونا بعضی آثار رادر کارنامه شون خط می گیرن. این وسط مهم بازیگران هستندکه پس از قبول کردن نقشا و بازی در فیلمای پیشنهادی در گفت و گو با نشریات ،مجلات تخصصی سینما و خبرگزاری هااز حضوردربعضی آثار سینمایی بیان پشیمونی و حتی معذرت خواهی کرده‌ان . حال ممکنه واسه پشیمونی شون دلایلی منطقی یا غیر قابل توجیه بیارن اما همین که این جربزه و روشنی رو دارن که اعتراف کنن از نقش آفرینی در بعضی فیلما پشیمون ان جای تامل و درنگ داره . ولی نکته مهم تر اینه که پس از اون در فیلم ضعیف تری حضور نیافته ان که واسه توجیه پشیمونی شون از بازی در اونا عذر بدتر از گناه بیارن؟ در این نوشته به پشیمونی بعضی بازیگران از نقش آفرینی در بعضی فیلمایی که در اونا حضور داشتن و هم اینکه دلایلی که واسه پشیمونی شون آورده ان پراختیم.

محمدرضافروتن بارها اعلام کرده از حضور در دو فیلم «داوودنژاد» پشیمونه. ایشون می‌گوید: الان خیلی از بازی در فیلم‌هایی مثل «بازنده» و «مجردها» پشیمون نیستم. اما از بازی در دو فیلم «هشت پا» و «ملاقات با طوطی» احساس پشیمونی می‌کنم. هرچند از آشنایی با داوودنژاد و کار با اون بسیار خوشحالم. من به عشق فیلم «مشکلات شیرین» داوودنژاد با اون همکاری کردم و بدیش اینه در این دو کار با فیلم نامه ای از قبل نوشته شده رو به رو نبودیم . داوودنژاد رو خیلی دوست دارم ولی این فیلم‌ها رو دوست ندارم. یعنی این سینمایی نیس که من دوست داشته باشم در اون باشم.

تکرارتجربهای تلخ

بهرام رادان با ادای احترام به کیمیایی از «سربازهای جمعه» خرده گرفته و گفته: « به عنوان بازیگر وتماشاگر، فیلم نامه و فیلم «سربازهای جمعه» رو دوست نداشتم و ندارم». ایشون از «چهارانگشتی» سعید سهیلی هم به عنوان «تجربه ای تلخ» یاد می‌کنه و می‌گوید: «فیلم نامه رو که خوندم، دیدم نقش متفاوتیه. خودمو کامل در اختیار کارگردان قرار دادم اما نتیجه چیزی نشد که فکر می‌کردم. «رز زرد» داریوش فرهنگ رو هم به خاطر مسائل مالی قبول کردم. البته فکر می‌کردم فیلم خوبی می‌شه که نشد.» بهرام رادان بیشتر از همه «ازدواج صورتی» منوچهر مصیری رو نقطه تاریک دوران بازیگری‌اش می‌دونه.

سرم رو بالا نمی گیرم

مهناز افشار پس از بازی در فیلم ضعیف «امشب شب مهتابه» محمد هادی کریمی عزمشو جزم کرد گزیده‌کار شه . تعارف رو کنار گذاشت و بی‌پرده گفت: «این فیلم فیلمی نیس که مهناز افشار سرش رو به خاطر اون بالا بگیره.
نه قصه‌اش رو دوست داشتم و نه دستمزد بالایی واسه بازی در اون گرفتم. به من گفتن فیلم یه ورژن ایرونی از «زندگی من» با بازی نیکول کیدمنه . ایشون البته به دیگر انتخاب‌های اشتباهش هم اعتراف کرده و گفته: در کارنامه‌ام «دختری در قفس» قدرت ا… صلح میرزایی رو هم دوست ندارم ودر «نگین» اصغر هاشمی هم نقش اصلا مال من نبود.

مقاله دیگر :   حیوانات بامزه و به ظاهر مظلومی که نمی دانید همنوع خوار هستند
بی حوصلگی کارگردان و داستان بی منطق

به نظر خیلی از منتقدان «دعوت» یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های حاتمی‌کیاست اما در میان بازیگرانش فقط لیلا اوتادی نظرش رو علنی کرد.ایشون گفت: «خیلی خوشحال شدم اپیزود«دانشجو» با بازی من در «دعوت »حذف شد.
چون آخرین بخش فیلم آقای حاتمی‌کیا بود و به نظرم ایشون یه مقدار بی‌حوصله بودن. هرچه تلاش کردم تنونستم منطقی از داستان این اپیزود به دست بیارم، به خاطر همین با پژمان بازغی عزممونو جزم کردیم فقط بازی کنیم تا فیلمبرداری تموم شه.
با این که با تمرین زیاد مخالفم اما چندین جلسه تمرین رفتم و حتی نقش مقابل من ۳ بار عوض شد ولی خیلی خوشحالم که «دانشجو» کنار گذاشته شد».

پشیمونی کارشناسانه

مهران مدیری پس از بازی در «دایره زنگی» اعلام کرد: «دایره زنگی فیلمی نشد که فکر می‌کردم. شاید خانوم بخت آوراز نظر خودشون فیلم خوبی ساخته باشن، اما من «دایره زنگی» رو اثری خوب در کارنامه‌ام نمی‌دانم». مدیری هم اینکه با اعتراف به این که از بازی در فیلم «توکیو بدون توقف» پشیمونه اعلام کرد: «از کارگردانی بقیه وقتی براشون بازی می کردم، حرص می خوردم. اما وقتی می قبول کردم به طور کامل خود رو می سپردم و حرفی نمی زدم. ایشون در برنامه «هفت» هم گفت: بعضی کارام مثل «جایزه بزرگ»، «نقطه چین»، «ویلای من» و … رو اصلاً دوست ندارم وبه نظرم بچه گانه و ضعیف اجرا شدن.»

کاش نقشم رو بازی نمی کردم

زهرا حاتمی همسر زنده یاد علی حاتمی و مادر ستاره محبوب سینما لیلا حاتمی که سال گذشته در فیلم «در دنیای تو ساعت چنده؟» صفی یزدانیان با دختر و دامادش علی مصفاهمبازی بود در گفت وگو با “شرق” از حضور در “تختی” بهروز افخمی بیان پشیمونی کرده و گفت:«با شروع ساخت فیلم تختی در نقش خودم (همسر علی حاتمی) حضور داشتم که چقدر هم پشیمونم و کاش بازی نمی کردم ، در پروژه «تختی» آقای شایسته به من پیشنهاد کردن نقش همسر علی حاتمی رو خودم بازی کنم. من هم قبول کردم چون بیشتر فیلم‌ورداری هم در خونه من بود در تیتراژ هم اومد: با حضور افتخاری زهرا حاتمی».