بازیابی اطلاعات و ریکاوری اطلاعات

 بازیابی اطلاعات و ریکاوری اطلاعات

آیا به دنبال اطلاعات قدیمی کامپیوترتان می گردید؟

کامپیوتر ها و دیگر سیستم های مختلف که در بازار های خرید و فروش به فروش می رسند از انواع بخش های مختلف تشکیل شده اند. یکی از مهم ترین بخش های این سیستم ها هارد ها می باشند. باید بدانید که هارد ها بخش هایی از سیستم می باشند که انواع اطلاعات را در خود ذخیره می کنند و در صورت نیاز می توان از آن ها استفاده کرد. برخی از افراد اطلاعات قدیمی خود را جست و جو می کنند که شاید حذف شده است. بازیابی اطلاعات چند سال پیش همان طور که گفته شد بسیار سخت می باشد. در زمینه بازیابی اطلاعات چند سال پیش باید تنها به کانون های متخصص اعتماد کرد چرا که این کار ها را تنها این گونه شرکت ها به خوبی انجام می دهند.

آنالیز و بررسی هارد قدیمی

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از انجام دادن عمل بازیابی اطلاعات چند سال پیش باید دقت کرد و آن ها را انجام داد این است که باید هارد ها را آنالیز و برسی کرد. چرا که اطلاعات بسیار قدیمی می باشند که باید بازیابی شوند به این علت هم باید کلا مشخصات هارد را بررسی کرد و متناسب با هارد مورد نظر  از نرم افزار ها و برنامه های بازیابی اطلاعات چند سال پیش استفاده کرد. این کار سبب می گردد که کار بازیابی کردن اطلاعات به خوبی و به صورت دقیق انجام گرفته گردد. چرا که اطلاعات جدید جای اطلاعات قدیمی را پر کرده اند و به این علت در این زمینه باید تلاش زیادی کرد تا بتوان آن ها را بازیابی کرد. یکی از مهم ترین مواردی که قبل از انجام دادن عمل بازیابی اطلاعات چند سال پیش باید دقت کرد و آن ها را انجام داد این است که باید هارد ها را آنالیز و بررسی کرد.

ریکاوری اطلاعات TAP

TAP یا نوار در درجه اول برای بکاپ گیری استفاده می‌شود و به عنوان یک رسانه ذخیره سازی متوالی استفاده می‌شود. نوار امکان بکاپ گیری با ظرفیت بالا را فراهم می‌کند و برای کسب و کارها مناسب است. فقط به خاطر داشته باشید که مانند سیستم RAID نوارها هم بسیار پیچیده هستند و خودتان نباید بازیابی را انجام دهید چون امکان دارد اوضاع را بدتر کنید. متخصصان ایران هارد با استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای منحصر به فرد کار بازیابی اطلاعات را انجام می‌دهند.

مقاله دیگر :   هوشمند سازی ساختمان چیست

 

بازیابی اطلاعات فلش مموری و کارت حافظه

بازیابی اطلاعات از رسانه‌های قابل جابه‌جایی شامل فلش مموری؛ کارت حافظه و سایر رسانه‌های ذخیره سازی مرتبط می‌شود. این دستگاه‌ها با وجود این که اطلاعات کمتری را در خود نگه می‌دارند اما از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ممکن است پروژه‌هایی که چندین سال روی آن کار کرده‌اید به دلیل آسیب‌های فیزیکی و یا خطای انسانی از بین رفته باشند. یا با مشکلاتی مانند رونویسی داده، تغییر فرمت و ویروسی شدن مواجه شده باشید. هر وضعیتی منحصر به فرد است و باید توسط یک کارشناس با تجربه مورد بررسی قرار گیرد.

 بازیابی اطلاعات و ریکاوری اطلاعات از رسانه‌های اپتیکال یا نوری

رسانه‌های نوری (مانند CD/ DVD) توسط لیزر خوانده و نوشته می‌شوند. مشکلات زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث خرابی رسانه نوری شود. CD یا DVD ممکن از خط بخورند؛ پخش کننده می‌تواند رسانه را خراب کند و غیره.

چگونه می‌توان از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کرد؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و پشتیبان گیری از اطلاعات؛ شما را از دست دادن دائمی اطلاعات نجات می‌دهد. ایجاد یک نسخه پشتیبان از اطلاعات در یک دستگاه اکسترنال و به‌روزرسانی منظم آن یک کار عالی است. گزینه دیگر ایجاد بکاپ در محیط ابر است که می‌توانید از Windows OneDrive ، iCloud یا سرویس های دیگر مانند Dropbox ، Zoho و غیره استفاده کنید. بزرگ‌ترین مزیت بکاپ گیری ابری دسترسی به اطلاعات در هر زمان و هر مکان می‌باشد. به علاوه امنیت داده‌های شما به عهده فروشنده ابر است. خدمات بکاپ گیری معمولاً پولی هستند؛ بنابراین قبل از انتخاب پلن، قیمت‌ها و ویژگی‌ها را مقایسه کنید.

از دست دادن داده‌ها می‌تواند به خاطر حملات ویروسی هم رخ دهد. داشتن یک برنامه آنتی ویروس خوب می‌تواند سیستم شما را در برابر ویروس‌ها محافظت کنید و به شما در حفظ اطلاعات ارزشمندتان کمک کند. برای جلوگیری از دست دادن داده‌ها به دلیل مشکلات برق می‌توانید یک UPS را در نظر داشته باشید.