روش کار دستگاه های ماینر

روش کار دستگاه های ماینر

بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز دنیا، سرمایه گذاران زیادی دارد. وقتی ارزش یک رمز ارز زیاد می شود طبیعی است که تقاضا برای داشتن آن هم افزایش پیدا کند.

یکی از رایج ترین روش های به دست آوردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، ترید کردن است. اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است، این است که شما برای ترید کردن نیاز به سرمایۀ اولیه دارید.

البته ابتدا باید مهارت و دانش لازم را کسب کنید و بعد از کسب این مهارت، با توجه به سرمایه ای که دارید به ترید کردن پرداخته و بعد از آن دارایی خود را افزایش دهید.

اما روش دیگری برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. استخراج یا ماینینگ.

در ابتدا و در زمانی که بیت کوین عرضه شده بود، سختی شبکۀ بیت کوین بسیار کم بود و افراد در سال 2009 به راحتی با رایانه شخصی هم می توانستند به استخراج بیت کوین بپردازند.

یکی از ویژگی های مثبت ارزی که ساتوشی بر بستر بلاک چین ایجاد کرد، تکیه کردن بر نیروی جمعی بود. این بدین معناست که ساتوشی می خواست ارزی بسازد که از دولت ها و ارگان ها بی نیاز باشد. ارزی که به کشورهای قدرتمند وابسته نباشد.

بنابراین بر بستر بلاک چین رمز ارز بیت کوین را اختراع کرد. دستگاه های ماینر که در ابتدا، تنها رایانه شخصی افراد بودند، به راحتی می توانستند در روز چندین بلاک بیت کوین را آزاد کنند و پاداش دریافت کنند.

اما به مرور زمان و با سخت تر شدن فرایند استخراج بیت کوین، رایانه های شخصی کنار رفتند و دستگاه هایی مخصوص استخراج بیت کوین تولید شدند که با سیستم پردازش قوی، بتوانند بیت کوین تولید کنند. البته در ابتدا بود که یک دستگاه خودش به تنهایی یک بلاک را آزاد می کرد اما امروزه و با سخت تر شدن شبکه هر بلاک توسط چندین استخر(از اتصال چندین دستگاه ماینر به وجود می آید) حل می شود.

در ادامه چند دستگاه ماینر را به شما معرفی می کنیم. البته که شما باید نحوه کار با ماینر را بلد باشید تا نتیجه دلخواهتان را کسب کنید.

آشنایی با دستگاه های استخراج بیت کوین

ماینینگ با GPU

بعد از اینکه بیت کوین به صورت رسمی وارد بازار شد، این صنعت نیز راه اندازی شد. زیرا اساس شبکه بیت کوین، ماین و استخراج آن است.

دستگاه‌های «GPU» برای انجام اندکی از کارهای محاسباتی تهیه و بهینه شده‌اند. پردازنده‌های گرافیکی ابتدا برای بازی طراحی شده‌ بودند؛ «GPU»ها می‌توانستند محاسبات ساده ریاضی را به‌جای اینکه به صورت یک به یک و پشت‌سر هم و موازی انجام دهند.

مقاله دیگر :   شرکت تولیدی بازرگانی آسا صنعتگران اصفهان :تولید و فروش دستگاه های صنایع غذایی

استفاده از این ساختار باعث شده است تا بلوک‌های بیت کوینی که تولید می‌شوند، به‌طور میانگین، شش برابر بیشتر پاداش دریافت کنند.

جالب است بدانید در ابتدای شروع ساختار شبکه بیت کوین و ارزهای دیجیتال، به‌دست آوردن بیت کوین بسیار راحت بوده و اصلا به آن توجه نمی‌شده؛ و از ارزش مالی کمی برخوردار بوده است. همین موضوع باعث شد تا یک برنامه نویس در سال 2010 برای دریافت دو پیتزا، 10000 «BTC» پرداخت کند.

استخراج با دستگاه های «FPGA»

«FPGA»ها قادر بودند تا محاسبات ریاضی که برای ماینینگ و استخراج بیت کوین مورد نیاز بود را حداقل دو برابر سریع‌تر از دستگاه های مبتنی «GPU» انجام دهند.

البته تولید این دستگاه‌ها بسیار سخت‌تر از دستگاه‌های «GPU» بود. در واقع باید گفت:« FPGA ها نیازمند انجام پیکربندی‌هایی در سطح نرم افزار و سخت افزار خود بودند».

یکی از دلایلی که این دستگاه بسیار بهینه تر از GPU  بود، توانایی و امکان تنظیم قطعات سخت افزاری این دستگاه‌ها بود. به همین سبب این دستگاه، گزینه بسیار بهتری نسبت به GPU بود.

استخراج به کمک اسیک ماینرهای بیت کوین

اسیک ماینرها، برخلاف GPU ها و FPGA به صورت اختصاصی برای استخراج بیت کوین ساخته شدند. در سال 2013 یک تولید کننده قطعات سخت افزاری کامپیوتر در چین به نام «Canaan Creative» اوّلین مجموعه مدارهای ادغام شده را برای استخراج اسیک ماینرهای بیت کوین را روانۀ بازار کرد.

این سوّمین نوآوری بزرگ در بیت کوین بود که نیاز به منابع، زمان و همچنین توان توسعه بیشتری بود. این دستگاه تنها وظیفه‌ای که دارد استخراج بیت کوین است.

بعد از این شرکت چینی، سایر شرکت ها مانند «Bitmain» و «MicroBT» نیز نسخه های جدیدی از اسیک ماینرهای بیت کوین را با کاهش اندازه تراشه‌ها و استفاده از سخت افزارهای پیشرفته‌تر وارد بازار کردند.

نحوه کار با ماینر

امروزه دستگاه‌های ماینر بسیار زیادی در بازار موجود می‌باشد که نحوۀ کار با هرکدام یک از این دستگاه‌ها متفاوت است. در هنگام خرید دستگاه ماینر حتماً به میزان برق مصرفی آن توجه داشته باشید. شایان به‌ذکر است که ماین کردن در کشور عزیزمان کاری غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.