روش های تولید محتوا با موبایل (+نکات و ترفندها) گرافیستار

روش های تولید محتوا با موبایل (+نکات و ترفندها) گرافیستار

 

روش های تولید محتوا با موبایل (+نکات و ترفندها) گرافیستار

طبق گفته یوتیوب، مصرف ویدیوی موبایلی هر سال 100 درصد رشد می کند و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهد. قبلاً بارها گفته‌ایم، اما ویدیو ابزار ارزشمندی برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان شماست. این فقط ویدیوهای محصول یا نحوه ویدیو نیست، سال 2017 شاهد استقبال سریع ویدیوهای زنده نیز بوده است. ما فکر می‌کردیم که زمان آن رسیده است که به عقب برگردیم و نکات بیشتری در مورد تولید محتوا با گوشی و چگونگی استفاده از قدرت تولید ویدیوی تلفن همراه ارائه دهیم.

ویدیو یک راه عالی برای افزایش اعتماد و شفافیت در شخصیت شما و همچنین ارتباط با مخاطبانتان است. برقراری ارتباط با میلیون‌ها نفر در جلسات رودررو زمان زیادی طول می‌کشد، اما با یک ویدیو، می‌توانید به همه آن‌ها در یک زمان بینش فوری از اینکه چه کسی هستید ارائه دهید. با توجه به آنچه گفته شد، این بدان معناست که بازار دیجیتال در حال تبدیل شدن به عرصه ای پر از محتوا است و بنابراین نکات کلیدی وجود دارد که باید برای برجسته کردن محتوای خود، صرف نظر از شکل ویدیویی که استفاده می کنید، به خاطر بسپارید.

نکته 1 – محتوای ارزشی را ارائه دهید

هر شکلی از محتوایی که تولید می کنید، یک چیز درست است، مطمئن شوید که محتوای شما برای مخاطبان شما ارزش دارد! این در مورد تولید ویدیوی موبایلی نیز صدق نمی کند. افراد زیادی خواهان توجه آنها هستند، بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما برجسته است. چه چیزی می توانید به آنها بدهید که باعث می شود به سراغ شما بیایند؟ چگونه می توانید به آنها کمک کنید؟

با شناسایی و پرداختن به سوالات کلیدی که ممکن است مخاطبان شناسایی شده شما بپرسند، نه تنها به آنها فرصتی برای یادگیری می دهید، بلکه به آنها تغییری داده می شود تا عنصری از تخصص و تجربه شما را ببینند. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

نکته 2 – سوالات کلیدی

5 کلمه کلیدی برای به خاطر سپردن در تولید ویدیوی موبایل وجود دارد. اینها همچنین می توانند زرادخانه فوق العاده مفیدی در هنگام ایجاد ویدیوهای زنده برای جلوگیری از این سکوت های ناخوشایند باشند:

کی، چرا، چی، کی و چطور؟

در هر ویدیویی این درست است، اما در هنگام ایجاد یک ویدیوی زنده بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. شما کی هستید؟ چرا چیزی را که هستید ضبط می کنید؟ این چه چیزی است که در حال وقوع است؟ این کی قراره تغییر کنه؟ چگونه در مقابل شما آشکار می شود؟ برای یک ویدیوی زنده جذاب، اغلب باید با مخاطب در مورد موقعیت صحبت شود. چه خبر است؟ چرا ضبطش میکنی؟ چرا مهم است؟

نکته 3 – ثابت بمانید

اگرچه بسیاری از برنامه‌ها و ویدیوها سبک «مشاهده‌ای» فیلم‌برداری با زوم‌های تصادفی و سبک‌های «دیدن و تفنگ» را نشان می‌دهند، اما واقعاً چیزی جز این نیست که یک دوربین لرزان و حرکت زیاد در اطراف بدون قرار گرفتن در یک عکس برای لحظه‌ای ثابت شود. نکته کلیدی برای اینکه مخاطب احساس بیماری دریا نکند، اطمینان از ثابت نگه داشتن شات است. ابزارهای عالی برای این کار وجود دارد، حتی برای تلفن های هوشمند. اگر به دنبال ایجاد محتوای ویدیویی معمولی هستید، یک مونوپاد، چوب سلفی یا سه پایه یک سرمایه گذاری عالی خواهد بود. در مورد فیلمبرداری صبور باشید، به جای تلاش برای تعقیب آن، اجازه دهید عمل در مقابل دوربین آشکار شود. شات مصاحبه را ثابت نگه دارید.

نکته 4 – سطوح صدا و نویز پس زمینه

صدا در یک ویدیو می تواند به اندازه تصاویر تاثیری بر تجربه مخاطب داشته باشد.

حواستان به اتفاقات اطرافتان باشد. اگر در حال فیلم‌برداری از چیزی هستید که در مقابل شما اتفاق می‌افتد، صدای اطراف اغلب بخشی از اتفاقی است که اتفاق می‌افتد، اما اگر صدای پس‌زمینه برجسته‌ای وجود دارد که بخشی از آنچه در حال فیلم‌برداری هستید وجود ندارد، توجه داشته باشید. این می تواند برای بیننده بسیار حواس پرتی باشد و محتوای ویدیوی پایانی را گیج کند.

مقاله دیگر :   پیپ های برایر

اگر کسی با دوربین صحبت می‌کند و احتمالاً یک جاده یا چیزی با صدای بلند پشت سر شما می‌گذرد، این امر به‌ویژه در تولید ویدیوی تلفن همراه مهم است. سر و صدا بر فیلم غلبه می کند و حتی ممکن است کلمات را کاملاً خاموش کند.

نکته 5 – نورپردازی

نور بخشی دیگری است که می تواند تأثیر زیادی در ویدیوی نهایی داشته باشد. این به ویژه برای تولید ویدیوی موبایلی که در آن تلفن‌ها حسگرها و لنزهای کوچک‌تری دارند، بسیار مهم است.

به این فکر کنید که شما یا سوژه شما کجا ایستاده اید. اگر نور از پشت آنها بتابد، به این معنی است که چهره آنها نور پس زمینه خواهد داشت. این به این دلیل است که سنسور تلفن دوربین را طوری تنظیم می کند که با بالاترین منبع نور مقابله کند. هر چه کنتراست بین نور پس‌زمینه و چهره بیشتر باشد، سایه بیشتر می‌شود. سایه روی صورت اغلب باعث می شود کسی غیرقابل اعتماد به نظر برسد. برای اینکه مخاطب ببیند که شما یا فردی که صحبت می‌کند قابل اعتماد هستید، باید مطمئن شوید که چهره آنها به وضوح دیده می‌شود، نه اینکه به دلیل یک پس‌زمینه حواس‌پرتی غرق شود.

نکته 6 – خط چشم

این به ویژه برای هر ویدیویی که در آن شخصی در حال صحبت در دوربین است – به کجا نگاه می کند بسیار مهم است؟ این می تواند به زمینه بستگی داشته باشد، اما چند قانون کلیدی وجود دارد که می تواند در هنگام صحبت کردن در مقابل دوربین کمک کند:

– اگر می خواهید با مخاطبان خود ارتباط مستقیم داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که فردی که صحبت می کند با لنز صحبت می کند. سپس مخاطب احساس می کند که مستقیماً با آنها صحبت می شود.

– اگر می‌خواهید گوینده بخشی از یک داستان بزرگ‌تر باشد (همانطور که معمولاً در مورد توصیفات یا صداها اتفاق می‌افتد)، یک مشارکت‌کننده باید با طرفین صحبت کند.

از دوربین این به این معنی است که در سراسر صفحه به صورت مورب صحبت کنید، نه در یک طرف. به عنوان مثال، اگر فردی که صحبت می کند در سمت چپ کادر است، می خواهید در حالی که دوربین را در دست دارید، دست راست شما را خطاب قرار دهد و برعکس. صحبت کردن در جهتی که خلاف موارد فوق باشد، اغلب می‌تواند باعث شود که مخاطب احساس ناراحتی کند و آنقدر درگیر نظرات نباشد.

نکته 7 – آماده سازی

به این فکر کنید که قرار است چه کاری انجام دهید. اگر می خواهید بعد از آن محتوا را ویرایش کنید – آیا به تمام عکس های تکمیلی که برای نمایش به مخاطب نیاز دارید فکر کرده اید؟ وقت گذاشتن در آماده سازی برای فکر کردن درباره آنچه می گویید، چرا آن را می گویید و چه چیزی قرار است به مخاطب ارائه دهد، می تواند ساعت ها در ویرایش پس از انجام فیلمبرداری صرفه جویی کند.

مطمئناً زمان و مکانی برای خودانگیختگی در ویدیوها وجود دارد، در واقع، اینها اغلب محتوای قابل اشتراک گذاری عالی ایجاد می کنند. اما مطمئن شوید که اگر این کار را انجام می دهید، به این فکر کرده اید که چرا این کار را به اشتراک می گذارید.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/