پایان نامه ارشد رشته زبان خارجی: The Relationship among EFL Learners’ Use of Language Learning Strategies, Reading Strategies, and Reading Comprehension

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

  The Relationship among EFL Learners’ Use of Language Learning Strategies, Reading Strategies, and Reading Comprehension

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

 

 

2.2.1 Categories of Language Learning Strategies

 

Considerable effort has gone into classifying the strategies that learners use. Two of the most commonly cited classifications are O’Malley and Chamot’s (1990) and Oxford’s (1990). The former is based on a three-way distinction between cognitive, metacognitive, and socio-affective learning strategies, whereas the latter is hierarchical, with a general distinction made between direct and indirect strategies, each of which is then broken down into a number of subcategories. Moreover, Oxford (1990) has developed versions of the Strategy Inventory for Language Learning (SILL) to measure learners’ self-reported strategy use in both second and foreign language settings. Oxford classified strategies into two major categories: direct and indirect strategies.

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

the-relationship-among-efl-learners-use-of-language-learning-strategies-reading-strategies-and-reading-comprehension2013

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت pdf):

the-relationship-among-efl-learners-use-of-language-learning-strategies-reading-strategies-and-reading-comprehension2013

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته زبان خارجی با عنوان  The Relationship among EFL Learners’ Use of Language Learning Strategies, Reading Strategies, and Reading Comprehension

Author: 92